Irányultságokról

2023.08.02

"Részt vettél valaha melegfelvonuláson? Én minden évben elviszem a Cukor-kölyköket rá a városunkban, és minden évben elsírom magam a látványtól. Ott vannak a Corvette-ekben pózoló drag qweenek. Ott vannak a qweer rendőrök és tűzoltók, természetesen mind a hivatásuknak megfelelő szerelésben. Ott vannak a biciklin tekerő leszbikusok, akik zsinóron húzzák maguk után a kismotoron ülő kölykeiket. Ott vannak a tangába és tollakba öltözött meleg szambatáncosok. Ott vannak a dobosok és a politikusok és az a sok különc, aki valamiért őszintén odáig van a régi járgányokért. Vannak kórusok és rezesbandák, és annyian érkeznek lóháton, hogy egy egész hadsereget is kitennének. Vannak ingatlanügynökök és bohócok, vannak iskolai oktatók és republikánusok. És mind együtt menetelnek, miközben a gyerekeim nevetnek, nekem pedig folynak a könnyeim. A gyerekeim sosem értik, hogy miért sírom el magam. Nekik ez csak egy nagy mulatság, de ha megpróbálom nekik elmondani, hogy habár az egész a túláradó szeretetről szól, az egész hagyomány furcsa módon mégis a gyűlöletben gyökerezik, azzal csak összezavarom őket, úgyhogy inkább csak állunk a partvonalon, ők nevetnek, én sírok, és figyeljük, ahogy elvonul az átszellemült forgatag. Azt hiszem, azért sírok, mert úgy érzem, valami szentnek válok ilyenkor a tanújává. Ezek az emberek meghozták a döntést, hogy kimondják és megéljék a saját igazságukat, még akkor is, ha ez számos esetben nem volt könnyű. Mindegyiküknek volt bátorsága azt mondani: Tessék, ez vagyok én, akkor is, ha keresztre akartok feszíteni miatta. Éppúgy, ahogy Jézus is tette."

Azokat a családokat, amiben egy azonos nemű pár nevel gyereket vagy gyerekeket szivárványcsaládnak nevezik. A gyerekek származhatnak az egyik fél előző párkapcsolatából, vagy a pár maga is vállalhatta őket örökbefogadás vagy mesterséges megtermékenyítés útján. A kifejezésben a szivárvány szó az LMBTQ szimbólumára, a szivárvány zászlóra utal. Az LMBTQ a leszbikusok, melegek, biszexuálisok, transzneműek és queerek rövidítése, összefoglaló megjelölése. Kibővítve, LMBTQI vagy LMBTQ+ formában is elterjedt, de a rövidebb LMBT változat is előfordul.

Én heteroszexuális vagyok, de tiszteletben tartom és egyáltalán nem zavar semmilyen más irányultság. A fenti idézetet fontosnak tartottam megosztani, mert hatalmas empátiával, megértéssel és elfogadással ír Cheryl Strayed a nem heteroszexuális, hanem minden más fajta irányultságról, azok megélésével, nehézségeivel és örömeivel kapcsolatban. Hozzáállása példa értékű.